Digital Case Interview
Digital consultancy is een vorm van Strategy Consultancy die zeer in opkomst is. Kantoren als MIcompany, SparkOptimus, BLOOM en VODW groeien hard en bieden een interessante propositie, met de voordelen van strategie consultancy en relatief veel analytisch werk (data science). De sollicitatieprocedure is vergelijkbaar met die van standaard Strategy Consultancy met een hoge nadruk op het case interview. Het digital case interview dat je bij de sollicitatie moet doen verschilt wel met het normale case interview. Hieronder lees je meer over de verschillen en overeenkomsten tussen het digital case interview en het standaard case interview.
Door Peter Zeeuw van der Laan (ex McKinsey consultant)
Overeenkomsten tussen digital case interview en standaard case interview
Net zoals bij het standaard case interview bestaat het digital case interview uit een aantal fases:
- Probleemstelling
- Structureren
- Analyse
- Synthese
Om het digital case interview succesvol te doorlopen neem je dezelfde stappen als bij het standaard case interview. Je hebt hiervoor dezelfde vaardigheden en voorbereiding nodig. Deze vaardigheden zijn bijvoorbeeld het opstellen van een structuur, het maken van schattingen en hoofdrekenen (e.g. market sizing) en de kern van het probleem begrijpen.
Wil je meer informatie over het case interview?
Inschrijven duurt 1 minuut en geeft toegang tot al onze informatie
Verschillen tussen het digital case interview en het standaard case interview
Wanneer je bij een digital consultancy kantoor een case interview moet oplossen kan je ervan uitgaan dat de case over een digital onderwerp gaat. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je de business case van een eCommerce bedrijf moet uitrekenen of de winst van een bepaald online product of dienstverlening moet verhogen.
Om het digital case interview succesvol te doorlopen is affiniteit met en kennis van digital onderwerpen van belang. Zo is het handig om te begrijpen hoe digital en eCommerce bedrijven inkomsten genereren en is het noodzakelijk een aantal termen te kennen. De meest gebruikte termen tijdens een digital case interview zijn:
LTV – Lifetime Value
Lifetime Value of Consumer Lifetime Value beschrijft de toegevoegde waarde van een klant over de volledige duur van de toekomstige relatie.
CAC – Consumer Acquisition Cost
Consumer Acquisition Cost beschrijft de kosten die gemaakt moeten worden om één klant te overtuigen het product of service te kopen.
Conversie
Conversie beschrijft hoe veel van de bezoekers op de website worden geconverteerd naar een bepaald doel, zoals bijvoorbeeld het kopen van een product.
Churn
De churn geeft aan hoe veel abonnees per maand hun abonnement opzeggen.
Retention
Retention of Customer Retention geeft aan hoe goed een bedrijf is in het aan zich binden van haar klanten. Het geeft aan hoe veel klanten (over de periode van een maand) aan het bedrijf zijn gebonden.
SaaS – Software as a service
Software as a service is het aanbieden van software in abonnementsvorm, waardoor de klant de software niet hoeft aan te schaffen.
Over digital consultancy
Klik hier om het artikel over Digital Consultancy te lezen
Relevant: